lørdag den 3. april 2010

Gode råd søges.

Nu er foråret kommet og derefter kommer sommeren og vi flytter i hus med dejlig have!
Jeg glæder mig til at flytte i det nye hus, hvor vi får meget mere plads og vi får en dejlig have vores søn kan lege i.

Jeg tænker på om jer der har hus, har nogle gode råd og fif til en ny husejer? Ting som i ikke lige viste da i selv flyttede i hus for første gang.
Og jer der har have; kan jeg godt vente med at plante krydderurtebed til i starten af juli? Evt hvis jeg køber dem som planer?

4 kommentarer:

  1. Kære Bella,

    Hyggelig blog, du har. Ja, du kan fint plante krydderurter i juni, hvis du husker at vande dem.

    Nu linker jeg til dig.

    Bh Claus

    SvarSlet
  2. Hej Claus,

    Ok mange tak. Så vil jeg glæde mig til at kunne plukke friske krydderurter i min have til sommer.

    SvarSlet
  3. Jeg var overrasket over, hvor meget mere vi steg i el-forbrug, så husk at have lidt ekstra penge til, når regningen kommer!!!
    Men det er nu dejligt at have hus og have:-)

    SvarSlet
  4. Hej Bella. Der skal sættes penge af til vellighold og til både vand og el. Det koster alt sammen mere når man bor i hus (især hvis man også gerne vil vande sin have en lille smule. Husk også en regnvandstønde den kan sænke vandforbruget meget).

    Som Claus siger kan du sagtens vente med kryderurterne hvis du husker at vande. I begyndelsen er det bedst at plante dem du bruger og så eventuelt suplerer hen af vejen. Husk at plante mynte i et bed elelr krukke for sig, ellers overtager det hurtigt hele bedet. Ellers er det bedste haveråd det klassiske at passe godt på det er. Lad være med at fælde noget eller nyanligge for meget før du har set hvad der er og hvordan haven lever gennem året. Det første år har man alligevel også nok at gøre med huset og med at nyde den have man har fået.

    SvarSlet

Skriv endeligt en kommentar - jeg venter spændt på at høre hvad du har på hjertet!

Related Posts with Thumbnails