mandag den 5. april 2010

Sikke en krea-prøvelse

Den anden dag skrev jeg med Rakel omkring en buksemodel fra Elsebeth Gynther. Jeg har prøvet at lave dem til Eliott et par gange, men aldrig med stor succes.
Drengen kunne simpelthen ikke få hans blenumse ned i dem. Så fik jeg nogle råd fra Rakel omkring hvordan jeg kunne tilpasse modellen så Eliott kunne passe dem - og i dag ville jeg så gøre et forsøg.
Og efter en laaaaaaaaaaaaaaaang kamp med skråbåndet, er de nu færdige.
Så mange tak Rakel!

Jeg er selv fint tilfreds med dem - især når man tænker på at det er første gang jeg prøver at arbejde med skråbånd - og så noget jeg selv har lavet ved hjælp af Skråbåndsfolderen fra Stof og Stil.
Jeg undskylder det dårlige lys. Billedet nederst til højre gengiver bedst farverne.

10 kommentarer:

  1. Elsker denne model, ville ønske jeg selv havde et mønster til denne. Er det et du selv har købt eller er det en fingernem sek blog kvinde der har kreeret det ?

    Hilsen Lotte

    SvarSlet
  2. Kridte-hvidt: Det er fra bogen "Børnetøj du selv kan sy - 0-4år" af Elsebeth Gynther.
    En RIGTIG god bog :)

    SvarSlet
  3. Sådan ! Det betaler sig ikke at give op :-)

    SvarSlet
  4. De er da bare blevet rigtig fine... Hvad er det for noget stof de er syet i, det ene billede får det til at ligene noget babyfløjl, kan det passe? Knuser :)

    SvarSlet
  5. Losarinas mor: Ja det gør det bedstemt!

    Majline: Ja det er babyfløjl købt i Stof og Stil.

    SvarSlet
  6. Hej Bella...
    Hvor er de da blevet fine.. ;) SÅ hjalp det at lave lidt om.. Kunne rådene bruges, el virkede det ikke som tænkt i praksis? Du bliver helt sikkert glad for dem, nu skal der bare syes.. :)

    SvarSlet
  7. Hej Rakel.
    Ja det virkede at gøre dem bredere ved numsen. Jeg forlængede også overdelen, men det tror jeg egentligt ikke er nødvendigt.
    Og ja nu skal jeg da klart i gang med at sy med lapper nu hvor han møver rundt ;)

    SvarSlet
  8. Ja, jeg har sendt dig en mail vedr. blogtræf tilmelding.
    Mon du ikke har fået den?
    Sendte endda 2 mails, både en til dig og en til dig igen, henvendt til din "chokomus" deltager.

    SvarSlet
  9. Karen: Nej har ikke modtaget nogle mails. Vil du prøve igen?

    SvarSlet
  10. Er det muligt at købe et mønster af dig på dem?? Hilsen Christina engelbarn@hotmail.com

    SvarSlet

Skriv endeligt en kommentar - jeg venter spændt på at høre hvad du har på hjertet!

Related Posts with Thumbnails