tirsdag den 17. august 2010

At høste frugten af andre folks arbejde

Jeg er så heldig, at jeg har en mor som har en kolonihave og fra den får vi det dejligste saft og fantastiske grønsager der bare smager af mere end det man kan købe.
Jeg elsker at få det og i så fine flasker nyder jeg det lige det mere.

Når jeg selv aften efter aften står og sliber og maler møbler til vores nye hjem kommer jeg til at tænke på "hvorfor?" - Jeg kunne jo nok købe noget der lignede eller få andre til at male det for mig (hvis jeg nu var rig) Men det vil jeg ikke for det giver mig ikke samme følelse når jeg bagefter kigger på møblet. 
Når jeg kigger på noget af alt det kæresten og jeg har arbejdet på i huset så er det også det jeg er aller mest glad for. Det er VORES og jeg husker historien bag det hele.
Nu skal det ikke forstås sådan at alt herhjemme er lavet fra bunden, men det har en historie og det der ikke har, men der imod er købt ind fordi vi lige stod og manglede det og ikke kunne finde det vi ønskede os - ja det bliver hurtigt skiftet ud.
Hvordan har I det på det punkt? Holder i os aller mest af det i selv har arbejdet på eller er indkøbt lige så godt? 

Efterlysning: Min mor var på Ingerslev i søndag og sagde hun skulle hilse fra en af jer skønne kvinder, som også var til blogtræf i Århus, men hun kunne ikke huske navne.  Og nu bliver jeg da nysgerrig - så kom frit frem hvem end det var!

3 kommentarer:

  1. Jeg har det ligesom dig - møblerne får en helt særlig betydning, når man selv har stået med sandpapir og malerpensel :)

    Ulempen er dog for mig, at jeg er super kritisk, når jeg selv har været i gang - så jeg øver mig i ikke at fokusere på, at det ikke helt blev, som jeg forestillede mig eller på fejlene :)

    SvarSlet
  2. Heldige du som kan høste den deilige frukten av andres arbeide :o)

    Og enig med at det er mest gøy med møbler som en har arbeidet med selv :o)

    SvarSlet
  3. Marie: Ja jeg er også meget selvkritisk - måske er det en ting jeg skulle arbejde med?!

    Namaste: Ja dejligt at nyde noget hjemmelavet(af min mor)
    Og det er bare gøy når man selv har arbejdet med møblet

    SvarSlet

Skriv endeligt en kommentar - jeg venter spændt på at høre hvad du har på hjertet!

Related Posts with Thumbnails