fredag den 27. august 2010

Hvad gør jeres stue unik?

Vi flyttede jo for ca 2mnd siden ind i et stort hus og lige nu står vores møbler og råber til hinanden.
Vi ønsker ikke at gå ud og investere i dyre møbler, men vil lade huset vokse sammen med os.
Men jeg har efterhånden flyttet rundt i stuen en del gange, men føler hele tiden at der er noget der mangler, men kan ikke finde ud af hvad det er.

Så mit spørgsmål til jer er, hvad er uundværligt hjemme i jeres stue og hvad gør den helt perfekt?

5 kommentarer:

  1. Helheden. Ingen hjælp, det ved jeg godt :-)
    Beslutningen om at lade huset vokse sammen med jer, lyder rigtig fornuftig.

    SvarSlet
  2. Der er 3 ting i vores stue, der gør den særlig og personlig.

    1) en stor hvid indbygget reol lavet af min mand, som nu endelig huser de fleste af mine MANGE bøger.

    2) et gammelt toiletskab jeg fik af min svigerfar. For nyligt sat i stand med turkis maling og fine greb fra Anen Black. Farvetrålende, friskt, Smukt, enkelt og sidst, men ikke mindst fyldt med minder!

    3) Lædersofa og to lænestole uden armlæn i mørkeblåt læder købt for måske 5 år siden til en god slat penge. Vi elsker dem og synes, de har været en god investering. De er ligesom hjertet i rummet, og får alt det billige og selvgjorte til at se federe og dyrere ud, hvis du forstår, hvor jeg vil hen. De løfter ligesom standarden for alt andet i rummet, som absolut ikke er dyre ting.

    Vores sofabord vil jeg dog gerne skifte ud med et bønnebord så snart vi får råd til den slags frås. Synes, det vil gøre stuen mere let og luftig at se på, og lidt mere moderne også, og det mangler jeg...

    KH Helle

    SvarSlet
  3. Tak for tippet ang. tyskland :)
    Hjemme hos os har vi så lidt plads at man skal sno sig imellem møblerne. Og det går helt galt når vi har gæster. Jeg drømmer om at få en stue hvor møblerne står og råber til hinanden. Så vil jeg stille sofaen midt ude i rummet, så man kan gå rundt om den. Det syntes jeg ser fedt ud.
    Men rod kan også gøre en del for følelsen af at her hører man hjemme.
    Mange hilsner
    Camilla

    SvarSlet
  4. Miri: hehe ja helheden - det er også den jeg leder efter :)

    Helle: Det lyder som rigtigt fine ting udvalgt med hjertet!
    Og ja jeg forstår godt hvad du mener - mindre dyre ting ser dyrer ud i selskab med lækre ting ;)

    Camilla: Vores stue er stor men ikke kvadratisk, men mere som et l hvor siderne er lige lange(gir det mening?) Så her kan møblerne heller ikke rigtigt stå ude midt i det hele.

    SvarSlet
  5. I vores stue er det mikset af moderne møbler og loppefund i den gode ende blandet med håndlavede tekstiler og mangfoldig kunst på væggene. Vi har kun kunst på væggene af nogle vi kender. Det gør mig ekstra glad for at se på det.

    Her er farver og hvidt og slidt på en ikke-pussenusset måde, men i et moderne miks. Jeg elsker min stue:)

    Jeg tror ikke, at man kan få en personlig og gennemført stil på kort tid. Og det spændende er jo også, at der er en dynamik i ens indretning. Jeg håber aldrig jeg bliver færdig med at rykke rundt på det hele:)

    God weekend og god hygge med indretningen!

    KRAM
    Lis

    SvarSlet

Skriv endeligt en kommentar - jeg venter spændt på at høre hvad du har på hjertet!

Related Posts with Thumbnails