søndag den 8. august 2010

Istandsættelse af skab

Så er istandsættelsen af det gamle karlekammerskab endeligt færdigt.
Puha sikke en omgang.
Først skulle det gamle maling af og selv om planen oprindeligt var at bruge brunsæbe så var det ikke godt nok så vi endte med at bruge kaudisk soda og husholdningsfilm - meget omstændigt, men effektivt.
Sådan her så skabet ud inden vi gik i gang - slidt og med masser af pletter.(har desværre ikke et billed uden tøj der hænger)
Sådan så det ud efter 2 gange grundmaling:

Og sådan her ser det ud nu!

11 kommentarer:

  1. Det er blevet meget smukt. Flot arbejde:)

    SvarSlet
  2. DEn er bare blevet flot. Sikke et stort arbejde...

    SvarSlet
  3. Eva: Mange tak :)

    Henny: Ja det har været lidt større arbejde end forventet.

    Mette b: Mange tak skal du have!

    SvarSlet
  4. Hvor er det blevet et fantastisk flot skab. Utroligt hvad maling kan gøre.:-)
    God dag
    Miss AD

    SvarSlet
  5. Det er et kæmpe arbejde.
    Super flot.
    Jeg havde godt opdaget på din blog, at du var blevet tilflytter-silkeborggenser lige som mig.
    Dejligt at vi bliver flere af slagsen her i området. Og skønt at bloggen kan skabe bånd mellem os.

    Karen

    SvarSlet
  6. Anne Dorthe: Ja maling kan virkeligt gøre underværker

    Karen: Mange tak! Ja dejligt med flere kreative her i det midtjyske og dejligt man føler der er andre om en selv :)

    SvarSlet
  7. det er god nok blevet flot.. men sikke et stort arbejde.. ;)

    SvarSlet
  8. Natasja: Mange tak :) Ja det var hårdt arbejde, men det var det hele værd!

    SvarSlet
  9. Hej Ælle Bælle Bu, som jeg nu har fundet ud af hedder Belinda eller Bella.

    Selvom det er et ældre indlæg, vil jeg altså lige kommentere på det.

    Det ligner helt enormt meget mit gamle skab, som jeg har arvet efter min oldefar, som selv har lavet det. Lige nu står det gemt væk i min fars kælder indtil jeg får mere plads.

    Ved du, hvornår det er fra?

    SvarSlet
  10. Jeg ved det faktisk ikke, men ved at min kærestes bedstemor har haft og gætter på det er fra starten til midten af 1900.

    SvarSlet

Skriv endeligt en kommentar - jeg venter spændt på at høre hvad du har på hjertet!

Related Posts with Thumbnails