søndag den 17. oktober 2010

Nyeste projekt - Eliotts værelse

Så er det næste projekt vi skal igang med i huset, at få istandsat Eliotts værelse.
Selv om rummet ikke er mere end 12-14kwm så skal ALT laves, da det ikke har været istandsat i over 20år og har et stort hul i gulvet.
I næste uge regner jeg med gulvbussen kommer og jeg er derfor nu gået i gang med at sy lidt forskelligt til ham, da han aldrig rigtigt har haft hans eget værelse.
Dette stykke stof byttede jeg med Christina, til Silkeborg blogtræf og siden da har det bare ligget og ventet på den helt rigtige idé.
Og jeg tror jeg har fundet frem til det nu - jeg tror det skal op på en mdf-plade med pladevat imellem og blive til en opslagstavle til hans tegnninger :)
I dag har vi været i haven og få ordnet nogle af de sidste ting, så den snart er vinterklar.
Og vi har plantet et æbletræ, som bliver Eliotts og tanken er, at det skal forblive lavt, så han altid kan være med til at plukke æblerne.

8 kommentarer:

  1. Det er så hyggeligt med de lave æble-træer. Vi har selv et nyt lavt træ og Frida elsker at kigge på det og røre ved bladene og æblerne.
    Jeg glæder mig til at se hvad i finder på med værelset. Pøj pøj med projektet :)

    SvarSlet
  2. Dejligt med et æbletræ, der følger ham. Og han bliver jo også størrere :-)

    SvarSlet
  3. Havregrød i håret: Ja det er lidt sjovt det med at have et træ som kan vokse med de små :)

    Losarinas mor: Hehe ja han bliver hurtigt stor - men hvad gør man mon når han vokser mig over hovedet og vokser hjemmefra? Hvem skal så nå æblerne ;)

    SvarSlet
  4. Sikke et dejligt æbletræ. Det bliver han sikkert rigtig rigtig glad for...virkelig sød ide.

    SvarSlet
  5. Jeg ved ikke om du ved hvilken historie dit stof forestiller... Det er Historien om Heidi. Kender du den eller er det bare mig fordi jeg er opvokset med tysk børnetime. Heidi er en forældreløs pige bor hos sin Morfar på bjerget. Jeg mener drengen på billedet hedder Peter og det er hans ged.... Synes det kunne være sjovt at vide, hvis man ikke viste det...

    SvarSlet
  6. det er en rigtig god ide med et lavt æbletræ (kan jeg så fortælle som plantageejerens datter) Det gør nemlig at træet bruger energi på at lave æbler frem for på at vokse :) så få det endelig beskåret så er der æbler i løbet af 2-3 år :)

    SvarSlet
  7. Lise: Nej kendte ikke historien - hvor er den sød :)

    .mma: Ok tak for rådet. Ved du så hvornår det er bedst at beskære den?

    SvarSlet

Skriv endeligt en kommentar - jeg venter spændt på at høre hvad du har på hjertet!

Related Posts with Thumbnails